افزایش قیمت لایسنس کنترل پنل پلسک ( Plesk )

Avatar
نویسنده: دارا رستگار
چهارشنبه 13 دی 1396
مطالعه: ۳ دقیقه ۰ نظر ۴۱۲ بازدید

نترل پنل پلسک ( Plesk Onyx Control Panel ) یکی از قدیمی ترین کنترل پنل های هاستینگ است که ابزاری برای مدیریت هر چه ساده تر سرور می باشد. با جدا شدن پلسک از شرکت معظم پارالل ( Parallels ) در سال 2015 و خریداری آن توسط شرکت اوکلی کپیتال ( Oakley Capital ) در سالهای اخیر شاهد پیشرفت چشمگیر آن بوده ایم و از همین روست که طبق اعلام رسمی کمپانی پلسک از ابتدای سال 2018 کلیه لایسنس های ارائه شده توسط این شرکت با افزایشی قابل توجه روبرو بوده اند و متعاقبا تهیه لایسنس پلسک ( Plesk License ) از سوی کلیه شرکت ها و شرکای تجاری پلسک ، از جمله پارس پک ، با هزینه های جدید صورت خواهد پذیرفت. کنترل پلسک جز معدود نرم افزار های مدیریت سرور است که در هر دو سیستم عامل محبوب ویندوز سرور ( Windows server ) و لینوکس اعم از سنت او اس ( CentOS ) ، دبیان ( Debian ) و اوبونتو ( Ubuntu ) قابل نصب بوده و وظیفه مدیریت سرویس های مختلف را بر عهده دارد.

کنترل پنل های هاستینگ ( Hosting Control Panel )

برای مدیریت ساده تر یک سرور معمولا باید از یک کنترل پنل هاستینگ (Hosting) استفاده نمود ، این کنترل پنل ها ، مدیریت یکپارچه سرویس های مختلف را برای مدیر سرور آسان می نمایند. از جمله این موارد می توان از سرویس های مدیریت حساب کاربری ( Accounting ) ، مدیریت دیتابیس ( Database ) ، وب سرور ( Web server ) و بسیاری موارد دیگر نام برد. شرکت های مختلفی از سال های بسیار دور تلاش داشته اند تا  با ارائه  کنترل پنل های هاستیگ  تا این وظایف را بر عهده بگیرند، اما پلسک قطعا یکی از معدود کنترل پنل هایی است که بخوبی در این سالها توانسته است ، بخش مهمی از بازار را به کنترل خود در آورد. پلسک اولین بار در سال 2001 در نووسبریسک روسیه طراحی و بصورت محصول عرضه شد. بعدها در سال 2003 توسط شرکت SWSoft خریداری شد که در سال 2008 نام خود را به پارالل ( Parallels ) تغییر داد و همانطور که گفته شد در سال 2015 از شرکت پارالل جدا و به شرکت اوکلی کپیتال اضافه شد.

پلسک اونیکس ( Plesk Onyx )

در میان کنترل پنل های مرسوم ، کنترل پنل پلسک Plesk محبوبیت مناسبی در میان سایر کنترل پنل ها داشته است . نسخه اولیه مدت بسیاری تا 2016 توسعه داده می شد و از این زمان به بعد نسخه ای به نام Onyx از سمت این شرکت ارائه گردید. در نسخه های Onyx برخی ویژگی های زیر پشتیبانی می گردد :

  • پشتیبانی از پایتون ، داکر ، رابی و DNSSEC
  • ابزار توسعه git
  • توسعه امکانات و ابزارهای SSL
  • ارائه امکانات ویژه وردپرس مانند نصب ، تعمیر یا اسکن فایل های آلوده

و برخی ویژگی های دیگر …

پلسک در هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس قابل نصب می باشد و از نسخه های پس از 12 ، لایسنس آن قابل استفاده در هر نوع سیستم عامل بوده و لایسنس های جدید دارای سه ویرایش به شرح زیر می باشد :

  • Plesk Web Admin Edition
  • Plesk Web Pro Edition
  • Plesk Web Host Edition

برخی تفاوت های ویرایش های ذکر شده را می توانید در جدول زیر مشاهده نمایید:

پلسک

ویژگی پلسک

تعرفه  جدید نسخه های مختلف لایسنس پلسک در جدول زیر قابل مشاهده می باشد:

Plesk Web Admin 10 Domains

140 هزار تومان

Plesk Web Pro 30 Domains

210 هزار تومان

Plesk Web Host Unlimited Domains

350 هزار تومان

PowerPack Extension

110 هزار تومان

افزونه پاور پک (  PowerPack  ) ویژگی هایی نظیر مدیریت دیتابیس در داخل پلسک ، آنتی ویروس کاسپراسکای برای ایمیل ها یا سرویس DNSSEC را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم